ORAN - ORANTI KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN BİLGİSAYAR OYUNLARININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ VE EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNE ETKİSİ

ÇALIŞMANIN ADI:
ORAN - ORANTI KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN BİLGİSAYAR OYUNLARININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ  VE EĞİTSEL  BİLGİSAYAR OYUNLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNE ETKİSİ 

ÇALIŞMANIN AMACI:
 İlköğretim öğrencilerine yönelik Matematik dersi Oran-Orantı konusuyla ilgili eğitsel oyunlar geliştirerek, bu oyunları oynayan öğrencilerin Matematik dersi ve bilgisayar oyunları ile eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutum ve düşüncelerindeki değişimleri incelemektir.

ÇALIŞMANIN HEDEF KİTLESİ
Araştırmanın evreni 7.Sınıf olup Örneklemi Balıkesir ilindeki 2 adet İlköğretim okulunda 7. sınıfına devam eden 176 öğrencidir.

ÇALIŞMADA GELİŞTİRİLEN OYUNUN TASARIMI VE UYGULAMA SÜRECİ

 Orantılı Tetris Oyunu 
Orantılı Tetris oyunu, tetris oyunundan esinlenilerek geliştirilmiştir. Bu oyunda amaç, öğrencinin verilen doğru ya da ters orantılı sayıları kullanarak orantılı olan kutuları üst üste getirmek suretiyle yok etmesine dayanmaktadır.












Orantılı Palyaço Oyunu
 Orantılı palyaço oyunu bir oran orantı alıştırmasını daha eğlenceli hale getirmek için geliştirilmiştir. Bu oyun http://www.bubbletoonia.com/ web sitesinde yayımlanan Clown Ball Math isimli oyundan esinlenerek geliştirilmiştir.



















SONUÇ VE ÖNERİLER

Araştırma problemlerinin ve alt problemlerinin istatistiksel bulguları ışığında aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.
 Öğrencilerin büyük çoğunluğunun matematik dersine yönelik tutumları pozitiftir. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar oyunları ve eğitsel bilgisayar oyunları ile ilgili de pozitif düşüncelere sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Literatürde bahsedilen bilgisayar oyunlarının yaygın olarak kullanılması bu bulguyu desteklemektedir. Geliştirilen eğitsel Orantılı Tetris ve Orantılı Palyaço oyunlarını oynamadan önce ve oynadıktan sonra öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında değişme olmamıştır. Tutumlar genellikle zor değişirler. Öğrencilerin çoğu matematik dersine yönelik zaten pozitif bir tutuma sahiptir. Dolayısıyla öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında bir değişim olmaması normal olduğu söylenebilir.

Bu çalışmanın sonucunda aşağıdaki öneriler yapılmıştır.

Strateji oyunları eğitsel olarak en etkili oyunlar olması dolayısıyla eğitsel strateji oyunları geliştirilebilir ve etkililiğini ölçen araştırmalar yapılabilir.

ÇALIŞMADAKİ ARAŞTIRMA  VE SONUÇLARI

Öğrencilerin geliştirilen eğitsel bilgisayar oyunlarını oynamadan önce oynadıktan sonra cevapladıkları bilgisayar oyunları ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik düşüncelerini ölçen sorulara ait puanlar toplamış ve toplam puanlar elde edilmiştir. Elde edilen toplam puanların normal dağılım gösterip göstermediği Skewness ve Kurtosis testi ile ölçülmüştür. Skewness ve Kutosis değerleri –1 ile 1 değerlerinin arasında olduğu için toplam puan değişkenleri normal dağılım göstermektedir.Öğrencilerin geliştirilen eğitsel bilgisayar oyunlarını oynamadan önce ve oynadıktan sonra bilgisayar oyunları ve eğitsel bilgisayar oyunları ile ilgili düşünceleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı toplam puanları arasında Paired Samples t test uygulanarak ölçülmüştür. Bu teste ait sonuçlar Tablo 4.19’da verilmiştir.

1 yorum:

  1. İlkokuldan bu yana hayatımızdan bir türlü çıkmayan, aslında günlük hayatımızda dahi sıkça karşılaştığımız bir konuya değineceğiz. YKSDestek.com ekibi olarak amacımız ve görüşümüz sınav sisteminin insanı sadece üniversiteye değil, hayata da hazırlaması yönünde. Bu yüzden bir taşta iki kuş vurabileceğiniz öneriler ve anlatımlar yapmaya çalışıyor. TYT Matematik oran orantı konu anlatımı için de aynı şey geçerli.
    oran orantı konu anlatımı

    YanıtlaSil