ÇALIŞMANIN ADI:
ORAN - ORANTI KONUSUNDA GELİŞTİRİLEN BİLGİSAYAR OYUNLARININ ÖĞRENCİLERİN MATEMATİK DERSİ VE EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNE ETKİSİ
ÇALIŞMANIN AMACI:
İlköğretim öğrencilerine yönelik Matematik dersi
Oran-Orantı konusuyla ilgili eğitsel oyunlar geliştirerek, bu oyunları oynayan
öğrencilerin Matematik dersi ve bilgisayar oyunları ile eğitsel bilgisayar oyunları
hakkındaki tutum ve düşüncelerindeki değişimleri incelemektir.
ÇALIŞMANIN HEDEF KİTLESİ
Araştırmanın evreni 7.Sınıf olup Örneklemi Balıkesir ilindeki 2 adet İlköğretim okulunda 7. sınıfına
devam eden 176 öğrencidir.
ÇALIŞMADA GELİŞTİRİLEN OYUNUN TASARIMI VE UYGULAMA SÜRECİ
Orantılı Tetris Oyunu
Orantılı Tetris oyunu, tetris oyunundan esinlenilerek geliştirilmiştir. Bu
oyunda amaç, öğrencinin verilen doğru ya da ters orantılı sayıları kullanarak orantılı
olan kutuları üst üste getirmek suretiyle yok etmesine dayanmaktadır.
Orantılı Palyaço Oyunu
Orantılı palyaço oyunu bir oran orantı alıştırmasını daha eğlenceli hale
getirmek için geliştirilmiştir. Bu oyun http://www.bubbletoonia.com/ web sitesinde
yayımlanan Clown Ball Math isimli oyundan esinlenerek geliştirilmiştir.
SONUÇ VE ÖNERİLER
Araştırma problemlerinin ve alt problemlerinin istatistiksel bulguları ışığında
aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.
Öğrencilerin büyük çoğunluğunun matematik dersine yönelik tutumları
pozitiftir. Ayrıca öğrencilerin bilgisayar oyunları ve eğitsel bilgisayar oyunları ile
ilgili de pozitif düşüncelere sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Literatürde bahsedilen
bilgisayar oyunlarının yaygın olarak kullanılması bu bulguyu desteklemektedir.
Geliştirilen eğitsel Orantılı Tetris ve Orantılı Palyaço oyunlarını oynamadan
önce ve oynadıktan sonra öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarında
değişme olmamıştır. Tutumlar genellikle zor değişirler. Öğrencilerin çoğu
matematik dersine yönelik zaten pozitif bir tutuma sahiptir. Dolayısıyla öğrencilerin
matematik dersine yönelik tutumlarında bir değişim olmaması normal olduğu
söylenebilir.
Bu çalışmanın sonucunda aşağıdaki öneriler yapılmıştır.
Strateji oyunları eğitsel olarak en etkili oyunlar olması dolayısıyla eğitsel
strateji oyunları geliştirilebilir ve etkililiğini ölçen araştırmalar yapılabilir.
ÇALIŞMADAKİ ARAŞTIRMA VE SONUÇLARI
Öğrencilerin geliştirilen eğitsel bilgisayar oyunlarını oynamadan önce
oynadıktan sonra cevapladıkları bilgisayar oyunları ve eğitsel bilgisayar oyunlarına
yönelik düşüncelerini ölçen sorulara ait puanlar toplamış ve toplam puanlar elde
edilmiştir. Elde edilen toplam puanların normal dağılım gösterip göstermediği
Skewness ve Kurtosis testi ile ölçülmüştür. Skewness ve Kutosis değerleri –1 ile 1
değerlerinin arasında olduğu için toplam puan değişkenleri normal dağılım
göstermektedir.Öğrencilerin geliştirilen eğitsel bilgisayar oyunlarını oynamadan önce ve
oynadıktan sonra bilgisayar oyunları ve eğitsel bilgisayar oyunları ile ilgili
düşünceleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığı toplam puanları arasında Paired
Samples t test uygulanarak ölçülmüştür. Bu teste ait sonuçlar Tablo 4.19’da
verilmiştir.
İlkokuldan bu yana hayatımızdan bir türlü çıkmayan, aslında günlük hayatımızda dahi sıkça karşılaştığımız bir konuya değineceğiz. YKSDestek.com ekibi olarak amacımız ve görüşümüz sınav sisteminin insanı sadece üniversiteye değil, hayata da hazırlaması yönünde. Bu yüzden bir taşta iki kuş vurabileceğiniz öneriler ve anlatımlar yapmaya çalışıyor. TYT Matematik oran orantı konu anlatımı için de aynı şey geçerli.
YanıtlaSiloran orantı konu anlatımı