ÇALIŞMANIN ADI:
EĞİTSEL AMAÇLI BİLGİSAYAR OYUNLARININ COĞRAFYA DERSLERİNDE KULLANILMASININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇALIŞMANIN AMACI:
Bu araştırmanın amacı, liselerde uygulanan Coğrafya Dersi Öğretim Programı‟nda yer alan
bazı kazanımların işlenmesi ve bu kazanımlara ilişkin becerilerin öğrencilere verilmesi
esnasında CİEBO‟dan yararlanılmasının, öğrencilerin bu oyunlara yönelik düşüncelerine
etkisinin araştırılmasıdır.
ÇALIŞMANIN HEDEF KİTLESİ:
Araştırmanın evrenini, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Konya‟da bulunan Özel Merve
Büyükkoyuncu Anadolu Lisesi ile Özel Merve Güventaş Anadolu Lisesinde eğitim gören
9. ve 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini, bu iki okulda eğitim gören toplam 247 öğrenci oluşturmaktadır.
Bu öğrencilerin 118‟ini (% 47,8) erkek, 129‟unu (% 52,2) kız talebe oluşturmaktadır.
Araştırmada randoma dayalı seçilen sınıflar içerisinde yine aynı yöntemle kontrol ve deney
grupları da oluşturulmuştur. Araştırmaya dâhil olan öğrencilerin 169 tanesi deney, 78
tanesi de kontrol grubu içerisinde yer almıştır
ÇALIŞMADA GELİŞTİRİLEN OYUNUN TASARIMI VE UYGULAMA SÜRECİ.
1)Türkiye haritası üzerinde dağları yerleştirme oyunu
2)Dünya haritası üzerinde iklim tiplerini bulma oyunu
3)Türkiye il bulma oyunu
4)Türkiye haritası üzerinde akarsu ve gölleri yerleştirme oyunu
SONUC VE ÖNERİLER
SONUC
Elde edilen verilere göre uygulama öncesi ve sonrası her iki tarama
sonucunda da kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.
Öğrencilerin bu oyunlara karşı düĢüncelerini ortaya koyan test puanları incelendiğinde
64
uygulama öncesi kız öğrencilerin, uygulama sonrasında ise erkek öğrencilerin daha yüksek
bir puana sahip oldukları görülmüştür.
ÖNERİLER
Öğrencilerin eğitsel oyunlara kolay bir Şekilde ulaşabilmeleri ve oynayabilmeleri
sağlanmalıdır.AraĢtırma esnasında kullanılan mevcut eğitsel oyunlar öğrencilerin bir kısmı
tarafından oldukça basit ve bu yüzden de sıkıcı olarak görülmektedir. Ticari amaçlarla
hazırlanan bilgisayar oyunları dikkate alınarak yüksek kalitede görselliğe sahip, coğrafya
konularının daha iyi öğrenilmesine yardımcı olabilecek Ģekilde kurgulanmıĢ, kapsamının
ve içeriğinin eğitimciler ve akademisyenler tarafından belirlendiği eğitsel oyunlara ihtiyaç
duyulmaktadır. Bu eksikliğin giderilmesine yönelik çalıĢmalar, MEB koordinatörlüğünde
konunun paydaĢı uzmanlar tarafından yapılmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder