EĞİTSEL AMAÇLI BİLGİSAYAR OYUNLARININ COĞRAFYA DERSLERİNDE KULLANILMASININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

ÇALIŞMANIN ADI:

EĞİTSEL AMAÇLI BİLGİSAYAR OYUNLARININ COĞRAFYA DERSLERİNDE KULLANILMASININ ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

ÇALIŞMANIN AMACI:
Bu araştırmanın amacı, liselerde uygulanan Coğrafya Dersi Öğretim Programı‟nda yer alan bazı kazanımların işlenmesi ve bu kazanımlara ilişkin becerilerin öğrencilere verilmesi esnasında CİEBO‟dan yararlanılmasının, öğrencilerin bu oyunlara yönelik düşüncelerine etkisinin araştırılmasıdır.

ÇALIŞMANIN HEDEF KİTLESİ:

Araştırmanın evrenini, 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında Konya‟da bulunan Özel Merve Büyükkoyuncu Anadolu Lisesi ile Özel Merve Güventaş Anadolu Lisesinde eğitim gören 9. ve 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, bu iki okulda eğitim gören toplam 247 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 118‟ini (% 47,8) erkek, 129‟unu (% 52,2) kız talebe oluşturmaktadır. Araştırmada randoma dayalı seçilen sınıflar içerisinde yine aynı yöntemle kontrol ve deney grupları da oluşturulmuştur. Araştırmaya dâhil olan öğrencilerin 169 tanesi deney, 78 tanesi de kontrol grubu içerisinde yer almıştır

ÇALIŞMADA GELİŞTİRİLEN OYUNUN TASARIMI VE UYGULAMA SÜRECİ.

1)Türkiye haritası üzerinde dağları yerleştirme oyunu













2)Dünya haritası üzerinde iklim tiplerini bulma oyunu
















3)Türkiye il bulma oyunu










4)Türkiye haritası üzerinde akarsu ve gölleri yerleştirme oyunu















SONUC VE ÖNERİLER

SONUC

 Elde edilen verilere göre uygulama öncesi ve sonrası her iki tarama sonucunda da kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Öğrencilerin bu oyunlara karşı düĢüncelerini ortaya koyan test puanları incelendiğinde 64 uygulama öncesi kız öğrencilerin, uygulama sonrasında ise erkek öğrencilerin daha yüksek bir puana sahip oldukları görülmüştür.

ÖNERİLER

Öğrencilerin eğitsel oyunlara kolay bir Şekilde ulaşabilmeleri ve oynayabilmeleri sağlanmalıdır.AraĢtırma esnasında kullanılan mevcut eğitsel oyunlar öğrencilerin bir kısmı tarafından oldukça basit ve bu yüzden de sıkıcı olarak görülmektedir. Ticari amaçlarla hazırlanan bilgisayar oyunları dikkate alınarak yüksek kalitede görselliğe sahip, coğrafya konularının daha iyi öğrenilmesine yardımcı olabilecek Ģekilde kurgulanmıĢ, kapsamının ve içeriğinin eğitimciler ve akademisyenler tarafından belirlendiği eğitsel oyunlara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu eksikliğin giderilmesine yönelik çalıĢmalar, MEB koordinatörlüğünde konunun paydaĢı uzmanlar tarafından yapılmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder